شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

محمود مولایی: «یک نفر همه زحمات ما را هدر داد.» این واکنش برانکو ایوانکوویچ به آنچه در مسابقه هفته چهارم پرسپولیس و ذوب‌آهن رخ داد، بود.

فوتبال-پرسپولیس

سرمربي پرسپوليس كه نتيجه شكست 2 بر يك برابر ذوب‌آهن را هضم نكرده، نسبت به اتفاقات داوري معترض است. سرخ‌ها تيم هجومي برابر مردان يحيي گل‌محمدي بودند؛ تيمي كه در بيشتر دقايق توپ را در اختيار داشت و با اينكه موقعيت‌هاي بسياري به‌دست آورد، تنها يك‌بار موفق به گلزني توسط اميد عاليشاه شد. هافبك پرسپوليس البته پيش از آن يك موقعيت پنالتي را از دست داده و بعد به جبران فرصت از دست رفته در دقيقه65 پرداخت. اين اما پايان بازي نبود و ذوب‌آهن از معدود موقعيت خود در اين مسابقه استفاده كرد و 10دقيقه بعد توسط كاوه رضايي به گل تساوي دست يافت. در اين لحظات به‌نظر مي‌رسيد 2تيم به تساوي رضايت داده‌اند، اما در دقيقه90 مسابقه ضربه پنالتي به سود ذوب‌آهن همه‌‌چيز را به سود ذوب‌آهن تغيير داد.

مسعود حسن‌زاده گل پيروزي را به ثمر رساند و اين در حالي بود كه پرسپوليس در شوك تصميم عليرضا فغاني در مورد ضربه پنالتي بود. موضوعي كه در پايان صداي برانكو ايوانكوويچ را اينگونه درآورد: «متأسفانه همه اشتباهات داوري به ضرر پرسپوليس شده است. من بايد اعلام كنم كه بازيكنان ما حرفه‌اي هستند و با فوتبال زندگي كرده و هر روز تمرين مي‌كنند. نبايد حاصل اين تلاش‌ها و زحماتشان توسط يك نفر ناديده گرفته شود و اين اتفاقات رخ دهد.» اين نتيجه اما پرسپوليس را در پايان هفته چهارم با يك امتياز در قعرجدول نگه داشت تا هادي نوروزي، كاپيتان پرسپوليس تأكيد كند: «ما بازي را به ذوب‌آهن نباختيم بلكه به فغاني باختيم. همه ديدند كه او چه اشتباهاتي داشت. واقعا نمي‌دانم چرا با تيم ما اينگونه رفتار مي‌كنند؟ كسي هم پاسخگوي عملكرد آنها نيست.»

  • بازي زيبا، بدون نتيجه

بازي‌هاي پرسپوليس را اغلب چنين تحليل مي‌كنند كه بازيكنان نمايش قابل‌قبولي ارائه مي‌دهند، اما در گرفتن نتيجه ناكام هستند. تحليلي كه به‌نظر مي‌رسد نوعي رضايت در نارضايتي از عمكلرد برانكو ايوانكوويچ وجود دارد. مرد كروات كه پيش‌تر در قامت سرمربي تيم ملي تحليلي خلاف اين موضوع را به دوش مي‌كشيد؛ زماني كه تيمش به تفكرات «نتيجه‌گرا» بودن متهم مي‌شد و البته با همين تفكر اين مربي توانست تيم ملي را بدون دردسر به جام جهاني2006 آلمان برساند. برانكو اما امروز سرمربي پرسپوليس است و خودش معتقد است: «برابر ذوب‌آهن موقعيت‌‌هاي زيادي داشتيم ولي تعداد زيادي از شانس‌هاي‌مان را گل نكرديم. متأسفانه روز ما اينگونه بود و براي مهاجم اين اتفاقات پيش مي‌آيد.»

مرد كروات در فصل تابستاني نقل‌وانتقالات چشم به روي بازيكناني كه لقب ستاره بودن را داشتند، بست و اكنون به‌نظر مي‌رسد بازيكن تمام‌كننده ندارد. در عين حال، برخي مخالفت‌ها در باشگاه به‌نظر مي‌رسد امنيت شغلي برانكو را به خطر انداخته است. به‌خصوص كه اين روزها برخي اخبار تأييد نشده مانند حضور افشين قطبي روي نيمكت پرسپوليس هم شنيده مي‌شود. آيا برانكو مي‌تواند در اين شرايط به آينده خود در پرسپوليس خوشبين باشد؟ سرمربي پرسپوليس عنوان مي‌كند: «اگر ما الان امتيازات بيشتري داشتيم بازيكنانم در زمين در شرايط بهتري از نظر روحي رواني بازي مي‌كردند. ما نيازي به روانشناس نداريم. بهترين روانشناس براي بازيكنان كادر فني هستند. مربياني كه هر روز در كنار بازيكنان بوده و با آنها صحبت‌هاي زيادي انجام مي‌دهند. در 2بازي اخير ما ديديد چه فوتبال خوبي به نمايش گذاشتيم اما قرباني اشتباهات داوري شديم و متأسفانه نتوانستيم امتيازي كسب كنيم.» با همه اينها، پرسپوليس تيم بدون پيروزي در هفته‌هاي آينده بازي‌هاي سخت‌تري مقابل فولاد و تراكتورسازي خواهد داشت.

کد خبر 304601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha